„Dragostea… nu caută folosul său…” (1 Corinteni 13:4-5)
Când te concentrezi pe ceea ce ai tu de oferit și nu pe nevoile oamenilor, ei își dau seama numaidecât și își pierd rapid interesul. Chiar și într-un demers atât de nobil cum este împărtășirea credinței, tu poți să fii atât de absorbit de prezentarea ta și de obținerea rezultatelor, încât celălalt să rămână rece. În cartea sa „Presenting to Win”, (Cum să prezinți ca să câștigi: Arta de a-ți spune povestea) Jerry Weissman spunea că atunci când oamenii comunică, ei se concentrează prea mult pe trăsăturile produsului sau serviciului lor, în loc să răspundă la întrebarea: „Mă poți ajuta?” Cheia, spune Weissman, este să te concentrezi asupra beneficiilor, nu asupra trăsăturilor. El scria: „O trăsătură este un fapt sau o calitate a ta sau a companiei tale, a produselor pe care le vinzi sau a ideii pe care o susții. În contrast, beneficiul este modul în care acel fapt sau calitate îi va ajuta pe cei ce te ascultă. Când încerci să convingi, nu este niciodată suficient să prezinți trăsăturile a ceea ce vinzi; fiecare trăsătură trebuie translatată într-un beneficiu. Dacă o trăsătură poate fi nerelevantă pentru nevoile sau interesele audienței tale, beneficiul, prin definiție, este întotdeauna relevant!” Grija față de alții trebuie să fie întotdeauna motivul și punctul tău de pornire. Apostolul Pavel scrie: „Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti, şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval zăngănitor… Şi chiar dacă mi-aş împărţi toată averea pentru hrana săracilor, chiar dacă mi-aş da trupul să fie ars, şi n-aş avea dragoste, nu-mi foloseşte la nimic.” (1 Corinteni 13:1,3). Concluzie: înaintea a orice altceva, este dragostea față de oameni!